Тренінг центр

Медіація для бізнесу

Про програму

Передмова

В Україні буде медіація

Верховна Рада прийняла за основу законопроект № 3665 про медіацію. Документ визначає правові основи надання послуг позасудового вирішення спорів (медіації). Законопроект підтримали 238 народних депутатів

Як працює медіація

Згідно з проектом закону:

медіація – альтернативний (позасудовий) метод вирішення спорів, за допомогою якого дві або більше сторони спору намагаються в рамках структурованого процесу за участі медіатора досягти згоди для вирішення їх спору

медіатор – незалежний посередник, який допомагає сторонам спору у його вирішенні шляхом медіації

медіація зможе застосовуватися в будь-яких суперечках, в тому числі, громадянських, сімейних, трудових, господарських, адміністративних, а також в кримінальних процесах і справах про адміністративні правопорушення

Після прийняття Закону в Україні буде створено реєстр медіаторів. У нього буде вноситися наступна інформація: ПІБ медіатора, рік народження, освіта, спеціальна підготовка з медіації, організація, яка здійснювала підготовку, кількість годин підготовки, при наявності – також отримана спеціалізація, а також інша інформація, яка допомагає сторонам вибрати медіатора для конкретної справи. Сторони конфлікту зможуть самостійно вибирати медіатора

При цьому за ведення реєстрів та проведення навчання медіації будуть відповідальні об’єднання медіаторів

Крім того, згідно з документом, медіатор повинен бути незалежним як від сторін медіації, так і від державних органів, інших юридичних і фізичних осіб. Втручання державних органів, будь-яких юридичних та фізичних осіб в діяльність медіатора забороняється

Хто може бути медіатором

Медіатором зможе бути фізична особа, яка досягла 25 років. При цьому необхідно мати вищу або професійно-технічну освіту, а також пройти професійне навчання з медіації тривалістю 90 академічних годин, в тому числі не менше 45 академічних годин навчання практичним навичкам

Медіатором не може виступати адвокат, представник сторони медіації. Також медіатором не може бути людина, якого було звільнено з посади судді, прокурора, слідчого, з державної служби або зі служби в органах місцевого самоврядування за порушення присяги або скоєння корупційного правопорушення, або ж який зараз є держслужбовцем. При цьому людина, яку виключили з реєстрів медіаторів, може знову стати медіатором через три роки.

Спеціальна підготовка медіаторів буде здійснюватися фізичними та юридичними особами, програми яких були акредитовані об’єднаннями медіаторів

Питання

  • Що медіація може дати бізнесу?
  • Яка від неї користь?
  • Як бізнесменів витягнути з непродуктивних та корумпованих судів? У бізнеса є реальний інструмент позасудового врегулювання конфліктів-медіація
  • Як скористатися цим інструментом?

Переваги медіації та використання медіаційних навичок у бізнесі

  • Ефективні переговори
  • Врахування інтересів співробітників (здоровий клімат у колективі)
  • Превентивні заходи щодо запобігання конфліктам
  • Вирішення конфліктів

План

  • Медіація як альтернативний спосіб вирішення спорів (конфліктів). Порівняльні характеристики медіації з іншими способами вирішення спорів. Поняття, види, принципи та етапи медіації. Правові основи медіації. Вимоги до медіатора і його компетенції. Організація діяльності і професійна етика медіатора
  • Конфлікт. Поняття, причини, класифікація, структура і динаміка. Стилі поведінки у конфлікті. Нейтральність медіатора
  • Інформація та комунікація в медіації. Робота з інформацією в медіації. Факти та і інтерпретація. Комунікативні навички медіатора. Техніки ефективної комунікації
  • Робота з емоціями в медіації. Емоційна компетентність медіатора. Зв’язок емоцій, почуттів і потреб
  • Візуалізація
  • Медіація як процедура. Етапи медіації. Спеціальні техніки медіатора
  • Підготовка до проведення медіації. Вступне слово медіатора
  • Презентація сторін. Дискусія
  • Торги. Переговори за інтересами
  • Підготовка медіативної угоди. Вихід з медіації